Wideo – przyszłość e-marketingu
Wideo marketing – przyszłość reklamy w Internecie
W ciągu ostatnich lat świat cyfrowy znacznie się zmienił. Coraz częściej korzystamy z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych – tych, które mamy zawsze pod ręką. Co więcej, technologie cyfrowe są tańsze niż kiedykolwiek wcześniej, bardziej dostępne, a granice, w jakich użytkownik może prowadzić interakcję z treściami w sieci przesuwają się coraz dalej. Nic dziwnego, że marketing internetowy również się zmienia. Obecnie sukces możesz osiągnąć tylko jeśli zapewniasz konsumentowi treści jakich poszukuje, wtedy gdy ich poszukuje i w jaki sposób chce je otrzymać.
Wśród różnych form e-marketingu na prowadzenie wychodzi wideo marketing i jeżeli dotychczas ignorowałeś ten sposób reklamy, najwyższy czas, aby przyjrzeć mu się bliżej. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w ciągu najbliższego czasu wideo w Internecie będzie nabierać coraz większego znaczenia. Jeśli korzystasz z mediów spoełcznościowych, na pewno zauważyłeś, jak mocno rozwija się ta forma przekazu. Widzimy coraz więcej profesjonalnych nagrań, ale także krótkich filmów nagranych telefonem i audycji na żywo, podczas których możesz w czasie rzeczywistym komentować i oceniać treści. Czy to źle? W dzisiejszym dynamicznym świecie marketing wideo jest jednym z niewielu rodzajów materiałów online, które zapewniają wartość, przydatność i elastyczność, jakich poszukują konsumenci.
Wideo marketing to przyszłość treści. Oto dlaczego:
Liczby
Jeśli nie wierzysz w to, co czytasz, zapoznaj się z poniższymi statystykami i szacunkami, a zobaczysz, że to już się dzieje.
- Współczynnik klikalności wzrasta nawet o 200-300% jeśli do mailingu dodane są treści wideo.
- Film na landing page’u (stronie docelowej) film może zwiększyć współczynnik konwersji o 80%.
- Aż 90% konsumentów potwierdza, że filmy dotyczące produktu pozwalają im podejmować decyzje zakupowe.
- Według YouTube, mobilne zużycie wideo rośnie o 100% każdego roku.
- 64% klientów chętniej kupi produkt online po obejrzeniu filmu na jego temat.
- 87% marketerów online korzysta obecnie z treści wideo w swoich strategiach marketingu cyfrowego.
- Już dziś 1/3 całego czasu spędzanego przez użytkowników w Internecie poświęcona jest oglądaniu filmów.
- Reklamy wideo stanowią obecnie ponad 35% wszystkich wydatków reklamowych online.
- 59% decydentów firm wolałoby oglądać wideo niż czytać artykuł lub post na blogu.
- Ekspert od marketingu cyfrowego James McQuivey szacuje, że jedna minuta wideo jest odpowiednikiem 1,8 miliona słów.
Ale to nie wszystko…
- Przewiduje się, że do roku 2019 wideo będzie stanowiło 80% ruchu w Internecie!
Czy jednak może z tego skorzystać kancelaria prawna? Wręcz powinna! Wideo to najszybciej rozwijająca się forma marketingu, posiada zalety, których ciężko mu odmówić.
Treści wideo wpływa korzystnie na wskaźnik zapamiętania marki
Według HubSpot, 80% klientów pamięta film obejrzany w ostatnim miesiącu. Jedną z najważniejszych zalet filmów promocyjnych jest to, że działają na różne zmysły jednocześnie (wzrok i słuch), dzięki czemu łatwiej zapadają w pamięć niż teksty. Jeżeli klient pamięta Twój film, pamięta także Twoją markę, co oczywiście zwiększa Twoją popularność. Co więcej, użytkownicy chętnie udostępniają filmy, które wydają im się wartościowe.
Nie wystarczy stworzyć wideo. Trzeba to zrobić dobrze. Upewnij się, że Twój film jest zgodny ze strategia marki. Utrzymuj wszystkie aspekty wizualne (a nawet słuchowe) w tonacji, która jest zgodna z Twoja marką tak, jak czynisz to na stronie internetowej. Twoje filmy mają być jednoznacznie kojarzone z marką.
Wideo dobrze wpływa na SEO
65% osób, które podejmują decyzje biznesowe, odwiedza stronę po obejrzeniu wideo. Nie ma zatem wątpliwości, że dobrej jakości film wpływa pozytywnie na SEO (zwiększa ruch na stronie). Dodatkowo poprawia współczynnik konwersji. HubSpot informuje, że 39% decydentów biznesowych kontaktuje się ze sprzedawcą po obejrzeniu markowego filmu wideo.
Wideo działa i wygląda dobrze na wszystkich urządzeniach
Responsywny design to jeden z głównych trendów napędzających świat cyfrowego marketingu. To oczywiste. Wystarczy, że Twoje treści nie działają na danym urządzeniu, a automatycznie Twoja wiarygodność spada. Użytkownik nie będzie czytał Twoich treści za wszelką cenę, męcząc się z niewygodnym interfejsem. Z drugiej strony filmy wideo działają świetnie na każdej rozdzielczości, są więc znacznie bardziej przyjazne dla użytkownika i chętnie używane.
Wideo wzmacnia przekaz marki
Dodając wideo do swojej strategii marketingowej, masz szansę by popchnąć swoją markę mocno do przodu. Wideo marketing daje wachlarz narzędzi, które możesz wykorzystać: od prostych funkcji takich jak branding i design, do bardziej zaawansowanych – głos i content. Możesz wykorzystać je wszystkie by mieć pewność, że odbiorca dowie się, kim jesteś.
Treść wideo szybko się rozprzestrzenia
Szacuje się, że 92% osób, które pobierają mobilne filmy, udostępnia je innym osobom. To gigantyczna różnica w odniesieniu do innego rodzaju treści. Według danych Simply Measured wideo jest udostępnione 1 200% więcej niż łączne linki i tekst! Co więcej, jak podaje Diode Digital, 60% widzów zaangażuje się w wideo post prędzej niż w zwykłą treść. Z tego powodu treści wideo to potężne narzędzie dla każdej marki, która chce zwiększyć zasięg w Internecie lub cieszyć się szerszą publicznością.
Treść wideo jest konkretna, dostępna, prosta w odbiorze i w interakcji, dzięki czemu jest naprawdę świetnym narzędziem, które może znacznie wzmocnić Twoją markę. Dzięki temu, jak szybko i łatwo się rozprzestrzenia, wideo wyróżnia się na tle innych form marketingu. Zrób świetną reklamę, a zostanie ona udostępniona przez wiele osób. To szansa na tworzenie treści bardziej osobistych i ma dużo większy wpływ na odbiorców i ich emocje. Ludzie chcą czuć się dobrze podejmując decyzje, a korzystając z wideo możesz budować zaufanie u swoich potencjalnych klientów.
Co z tą wiedzą może zrobić prawnik? To dobry czas, by obok wpisów dotyczących porad prawnych dodać porady prawne wideo. Może warto zainwestować w dobrej jakości film promocyjny Twojej kancelarii? A co powiesz na stworzenie od czasu do czasu sesji na żywo, podczas której będziesz odpowiadał na nurtujące potencjalnych klientów pytania natury prawnej? Możliwości jest bardzo wiele. Jedno jest pewne: marketing wideo zajmuje coraz ważniejsze miejsce w Internecie i póki co nigdzie się nie wybiera.