Twitter dla kancelarii – czy warto go mieć?
Twitter dla kancelarii – czy warto go mieć?
Dziennikarze, publicyści, politycy i blogerzy. To pewnie główne grupy, które kojarzymy z Twitterem. Czy w ogóle warto się w to bawić, by promować kancelarię? 140 znaków to niezbyt wiele, by cokolwiek przekazać. Czy Twoi klienci w ogóle będą Cię szukać na Twitterze?
Mimo że wiele marek zakłada, że Twitter nie jest odpowiednim narzędziem dla nich, w rzeczywistości ogranicza w ten sposób dostęp do wielu nowych kontaktów. Również prawnicy mogą skorzystać na prowadzeniu konta na Twitterze. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że konto na Twitterze posiada coraz więcej osób. W Polsce serwis jest popularny od stosunkowo niedługiego czasu, a w miarę wzrostu jego popularności coraz trudniej będzie wybić się z tłumu w strumieniu informacji.
Kto korzysta z Twittera?
Istotny jest rodzaj użytkowników Twittera w Polsce. Około 80% z nich to osoby powyżej 25 roku życia, a więc ludzie dorośli i Twoi potencjalni klienci. Zaczynając działać na Twitterze, masz dużą szansę trafić do odbiorców, do których pragniesz trafić. Spotkasz tu osoby zainteresowane tym, co dzieje się wokół nich i chcące być na bieżąco. To także ludzie, którzy cenią sobie bardziej wartościowe treści niż zdjęcia obiadu czy filmy z wakacji.
Bądź mobile friendly
Twitter wpisuje się w trendy mobile, które dominują w internecie. Pozwala na znalezienie bardzo zwięzłej, a więc dającej się szybko przeczytać informacji, z którą można zapoznać się w pośpiechu, w drodze do pracy, w windzie, w kolejce. To także platforma dająca szansę na szybką komunikację z osobami, z którymi w inny sposób trudno nawiązać relację. Przedsiębiorcy korzystający z Twittera doceniają natychmiastowy dostęp do informacji, jaki zapewnia serwis, a także łatwy kontakt z osobami z branży oraz z klientami.
Korzystaj z marketingu wirusowego
Wykorzystaj Twittera by zwiększyć ruch na witrynie Twojej kancelarii czy blogu. Tworząc wartościowe treści możesz liczyć na retweety, które zwiększą Twoją popularność. Wirusowy charakter takiej promocji nie kosztuje ani grosza, może za to pomóc Ci nawiązać nowe kontakty i budować rosnące zainteresowanie Twoimi treściami. Potraktuj krótki format tweetów nie jako ograniczenie, ale jako możliwość szybkiego dzielenia się informacjami. Tu wszystko odbywa się błyskawicznie. Treści czyta się szybko, ale równie szybko się na nie odpowiada.
Nawiązuj relacje branżowe
Nie zapominaj, że Twitter daje Ci możliwość obserwowania innych kont związanych z branżą prawną, uczestnictwa w zamkniętych grupach i zdobywania informacji wartościowych dla Ciebie. Konto na Twitterze pomoże Ci w budowaniu relacji biznesowych.
Buduj wizerunek eksperta
Twitter to szansa na budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku. Możesz kreować swoją markę eksperta i dzieląc się swoją wiedzą, zdobywać zaufanie szerokiego grona odbiorców. Pamiętaj, że marketing w mediach społecznościowych nie polega na reklamowaniu swojej oferty, ale na tworzeniu odpowiedniego wizerunku oraz świadomości marki. Dodatkowo, ze względu na specyfikę Twittera, możesz liczyć na naprawdę szybki feedback.
Czy jesteś na to gotowy?
Nie ma jednak róży bez kolców. Warto pamiętać, że prowadzenie konta na Twitterze wymaga zaangażowania. Nie ma tutaj mowy o tym, że pozostawiasz wpis samemu sobie. Jeżeli nie podejmiesz dyskusji, jaką rozpocząłeś, szybko wypadniesz z gry. Bycie aktywnym się opłaca, nie ma jednak nic gorszego niż puste konto firmowe, na którym nic się nie dzieje. Wprawdzie nie musisz jednorazowo poświęcać wiele czasu na swoje działania, ale powinieneś odwiedzać Twittera możliwie często i regularnie.