Tweetuj skutecznie, czyli kilka słów o koncie kancelarii na Twitterze
Tweetuj skutecznie, czyli kilka słów o koncie kancelarii na Twitterze
O tym, dlaczego warto rozważyć założenie konta kancelarii na Twitterze pisaliśmy już wcześniej (klik). Jak jednak się do tego zabrać? Mimo że wpis na Twitterze nie przekracza 140 znaków, a raczej własnie dlatego, tworzenie skutecznych postów staje się niełatwą sztuką.
Pamiętaj, że na Twitterze mniej znaczy więcej. Wprawdzie Twitter pozwala na tworzenie treści do 140 znaków, jednak wg statystyk najskuteczniejsze i najczęśiej retweetowane są te aktualności, które maja nie więcej niż 120 znaków. Skracaj, gdzie tylko to możliwe (i ma sens). Twórz skrócone linki, by zaoszczędzić miejsce (odnośniki możesz skracać np. tutaj).
Dodawaj #hashtagi. Twórz słowa kluczowe, dzięki czemu łatwiej natrafić na Twoje treści. Korzystaj z popularnych hashtagów, które są na topie i które często pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Możesz także pomyśleć o stworzeniu własnego unikalnego hashtagu, który wykorzystywać będziesz na wszystkich kanałach społecznościowych Twojej Kancelarii. Pamiętaj jednak, że pierwsza zasada jest najważniejsza.
Liczy się konkret. Od razu przejdź do rzeczy i nigdy nie lej wody. Najważniejsze informacje pisz na początku, nie na końcu. Pamiętaj, dla użytkownika Twittera liczy się czas.
Dbaj o poprawność językową. Jeśli myślisz, że możesz zaoszczędzić cenne miejsce, unikając przecinków, jesteś w błędzie. Wykorzystywanie poprawnych form językowych oraz właściwej interpunkcji są niezbędne. Spróbuj je pominąć, a na pewno ktoś Ci o nich przypomni… publicznie.
Bądź aktywny. Nigdy nie pozostawiaj wpisów samym sobie, szybko reaguj na komentarze i sam udzielaj się w innych interesujących Cię dyskusjach. Wchodź w relacje i reaguj szybko. Nikt nie będzie czekał na Twoją odpowiedź.
Bądź obecny. Żywotność tweeta jest bardzo krótka, dlatego nawet gdy tworzysz tweety co kilka minut, nie musisz martwić się, że stajesz się spamerem. Odpowiadaj na @wskazania. Jeżeli ktoś w swoim tweecie lub komentarzu doda odnośnik do Twojego konta, oznacza to, że chce nawiązać konwersację.
Zawsze stawiaj na jakość. Częsta obecność na Twitterze to dobra rzecz, ale jeśli masz pisać o niczym, lepiej nie pisz nic. Jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, zaangażuj się w interakcje z innymi użytkownikami, nie twórz tweetów na siłę, nie kopiuj cudzych tweetów.