Największe błędy w treści stron kancelarii prawnych
Największe błędy w treści stron kancelarii prawnych
Content is a king, ale czy Ty o tym wiesz?
Bardzo często spotykamy się z klientami, którzy pragną projektu strony internetowej z nadzieją, że gdy go zobaczą, wpadną na pomysł, co ta strona ma tak właściwie przekazywać. To podstawowy błąd, który sprawia, że na rynku pojawia się wiele nieprzemyślanych i niespójnych realizacji. Zdecydowanie opowiadamy się za takim podejściem, w którym design jest dopełnieniem treści. Ciężko zaprojektować stronę, jeśli nie ma na nią pomysłu.
Pamiętaj, że to treść witryny jest najważniejsza. To ona opowiada o przesłaniu strony internetowej. Jeżeli chcesz, by Twoja witryna odniosła sukces, zadaj sobie pytanie, co powinna ona mówić o Tobie i Twojej Kancelarii? Dopiero kiedy już wiesz, co chcesz przekazać, możesz z powodzeniem tworzyć treści i projekt strony. Staraj się, by cały content był spójny z głównym celem, jaki sobie wyznaczyłeś. Unikaj błędów, które mogą zrujnować nawet najlepszy pomysł:
Brak struktury
Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną witrynę, musisz zrozumieć, że użytkownik nie czyta strony internetowej tak jak książki. Właściwie wcale jej nie czyta, ale raczej skanuje, szukając kluczowych informacji, linków, fraz, informacji, które go interesują. Ułatw mu to zadanie. Używaj krótkich zdań i akapitów, rozbijaj długie teksty podtytułami. Dodawaj odnośniki tam, gdzie odwołujesz się do innych zakładek, przyciski akcji i linki, które pozwalają swobodnie nawigować po stronie.
Jeżeli Twoja witryna będzie zawierała jednolity tekst w dużej ilości, nawigacja po niej stanie się męczarnią, a użytkownik zwyczajnie ją opuści. Więcej nie znaczy lepiej. Stawiaj na konkretne informacje i przedstawiaj je w najprostszej możliwej formie.
Brak charakteru
Jeśli Twoja strona internetowa jest niczym więcej niż listą usług i lokalizacji, podczas gdy Twoi konkurenci oferują naprawdę przydatne i interesujące treści, do kogo zapukają klienci? Nie rozpisuj się zbytnio na temat wszystkich możliwych usług, jakie oferujesz. klient i tak może nie rozumieć prawniczego żargonu. Skup się na takich informacjach, które są istotne dla użytkownika. Staraj się, by wszystkie treści, jakie prezentujesz, miały jakąś wartość. Szczególnie jeśli prowadzisz bloga prawniczego, unikaj banałów i spraw, że czytelnik rzeczywiście wyniesie coś z lektury.
Niedbałość
Bardzo łatwo popełnić literówkę czy błąd ortograficzny podczas pisania na klawiaturze. Skanuj swoją stronę co jakiś czas w poszukiwaniu takich pułapek. Może się okazać, że odkryjesz błędy, których nie widziałeś wcześniej. Jeżeli Twoja witryna jest oparta o nowoczesny system zarządzania treścią, drobne zmiany w tekście nie powinny być problemem.
Jeszcze gorsze od drobnych wpadek językowych są nieaktualne lub nieprawdziwe informacje. Dbaj o to, by wszystkie treści zawarte na Twojej witrynie były sprawdzone i zgodne z aktualnym stanem rzeczy. Klient, którego wprowadzisz w błąd, celowo lub nie, nie będzie chciał powierzyć Ci swoich spraw.
Pasywnosć
Typowy projekt strony internetowej zaczyna się od wybuchu entuzjazmu, który kończy się, gdy strona zostanie ukończona. Co gorsza, firmy czasami uruchamiają blog lub sekcję aktualności – tylko po to, aby pozostawić je samym sobie. Twój potencjalny klient wchodzi na witrynę i widzi ostatni wpis sprzed dwóch lat. Być może zastanawia się, czy ta kancelaria jeszcze działa? Bezczynność nie daje odwiedzającym żadnych powodów do powrotu i stwarza wrażenie, że Twoja firma tak naprawdę nic nie robi.
Jeżeli chcesz poznać największe błędy popełniane na stronach internetowych kancelarii prawnych, kliknij tutaj.
Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu profesjonalnej witryny prawniczej, skontaktuj się z nami!.