Największe błędy na stronach internetowych kancelarii prawnych
Największe błędy na stronach internetowych kancelarii prawnych
Strona internetowa jest dla kancelarii prawnej świetną okazją na przyciągnięcie klientów i pokazanie, co wyróżnia Cię z tłumu. Oczywiście stworzenie idealnej witryny nie jest łatwe. Strona internetowa, nawet ta najpiękniejsza i ciesząca oko, nie jest jeszcze wyznacznikiem sukcesu. Jednak dzięki unikaniu najbardziej podstawowych błędów, jesteś na dobrej drodze by zdobyć nowe zlecenia. Prezentujemy pięć głównych powodów, dla których witryna Twojej kancelarii nie przynosi Ci nowych zleceń.
Błąd #1
Koncentracja na prawniku
Oczywistym jest, że inwestując lub tworząc własną stronę mamy naturalną tendencję do mówienia o sobie oraz o tym, co nas interesuje i motywuje. Jeżeli jednak budujesz stronę po to, by zdobyć klientów, a nie ku własnej uciesze, musisz przyjąć odwrotne podejście. Skoncentruj witrynę na tym, co interesuje i czego potrzebuje klient i używaj języka, którego on używa.
Błąd #2
Pójście po najniższej linii oporu
Twoja strona stworzona została z myślą o unikaniu błędów i w sposób, który zadowoli wszystkich Twoich pracowników. Rezultatem jest nijaka witryna, która niczym się nie wyróżnia. Pamiętaj, szanse na to, by wszystkim podobał się projekt, są zerowe. Zawsze znajdzie się ktoś, kto ma inny pomysł, inną wizję, chce być inaczej zaprezentowany. Jeżeli chcesz strony, która Cię wyróżni, potrzebujesz czegoś, czego jeszcze nie było. Nikt jeszcze nie zdobył uznania powielając istniejące rozwiązania.
Błąd #3
Chaos i przeładowanie informacjami
Zapewne jest wiele rzeczy, które można powiedzieć o Twojej Kancelarii, doświadczeniu, zasadach i ofercie. Nie musisz jednak mówić o nich wszystkich. Wciskanie razem zbyt wielu różnych komunikatów osłabia każdy z nich i pozostawia Twoich potencjalnych klientów zdezorientowanych i nierozumiejących kim naprawdę jesteś. Skup się na swoich celach i zbuduj stronę tak, by nimi emanowała. Twój klient nie musi wiedzieć wszystkiego na Twój temat, szczególnie, jeśli nie ma to bezpośredniego wpływu na Waszą współpracę. Dodatkowymi informacjami możesz podzielić się z Klientem podczas spotkania, jeśli będzie nimi zainteresowany.
Błąd #4
Mobile unfriendly
Wydaje się, że responsywność stron internetowych to już standard. Jednak w branży prawniczej wciąż widzimy toporne strony, które nie są przyjemne do oglądania na smartfonie. Mobile friendly nie polega jedynie na dostosowaniu zawartości witryny do rozdzielczości ekranu. Zadbaj o to, by strona działała szybko na urządzeniach mobilnych, a elementy, które nie są potrzebne podczas wyświetlania na małych ekranach nie pojawiały się lub były zastępowane czymś innym. Nawigacja na urządzeniu moblinym również powinna być przemyślana. Na przykład łatwiej skrollować treści niż przeskakiwać między wieloma oknami. Zawsze miej na uwadze, że odwiedzający Twoją witrynę coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych. Jeżeli do nich nie dotrzesz, stracisz potencjalnych klientów.
Błąd #5
Niezrozumienie celu strony internetowej
Wbrew pozorom podstawowym celem strony internetowej nie jest prezentacja kancelarii czy usług prawnych. Jest nim zachęcenie klientów do kontaktu z Tobą. Tak, tak, w końcu chcesz, by zarobiła na siebie, prawda? Skoro celem jest kontakt, musisz co najmniej go ułatwić – podać wyraźne dane kontaktowe widoczne w całej witrynie. Jeszcze lepiej, gdy wdrożysz formularz kontaktowy, opcję szybkiego kontaktu, a może nawet przycisk powodujący bezpośrednie połączenie telefoniczne na urządzeniach mobilnych. Dodaj także przyciski akcji zachęcające do nawiązania komunikacji. Kiedy potencjalny klient zgłosi się do Ciebie, wiesz, że strona spełnia swoje zadanie. Wiedząc, że jest zainteresowany współpracą, musisz już tylko przekonać go, że warto powierzyć Ci swoje sprawy.