Jak pisać teksty, aby kancelaria była widoczna w Google
Google Cię znajdzie, natomiast do optymalizacji wyszukiwarki potrzebujesz dobrych tekstów.
Jeśli chcesz zyskać nowych klientów przy użyciu swojej strony internetowej lub bloga prawniczego, Twoja strona internetowa musi być łatwo znaleziona w wyszukiwarce Google.
Kluczem do sukcesu są dobre treści na twojej stronie internetowej Kancelarii lub blogu prawniczym. Dobre, w tej branży nie oznacza napisane językiem prawniczym. Google chce od Ciebie treści dopasowanych do profilu twojej Kancelarii i strony internetowej. Tego samego oczekują twoi przyszli klienci. Jeśli treść przerazi twoich czytelników, ponieważ będzie dla nich niezrozumiała, cały twój wysiłek pójdzie na marne, a czytelnicy nie wrócą. Dlatego musisz myśleć jak twój klient publikując treści w Internecie.
9 na 10 osób uważa, że strony Kancelarii nie przekonują ich do wyboru prawnika, gdyż nie ma na nich fachowych treści.
Współczesny klient zamiast zdjęć zabytkowych mebli biurowych, woli zobaczyć co masz do powiedzenia jako ekspert.
Nowy trend w branży prawnej: Już nie ludzie polecają sobie nawzajem prawników, ale Google im ich poleca poprzez różne artykuły i treści odpowiadające na ich pytania prawne.
Szukający pomocy prawników nie szukają konkretnych nazwisk i kancelarii, lecz googlują za pomocą ogólnych pojęć takich jak „Adwokat” (miesięcznie ponad 170.000 użytkowników Google), „Radca prawny” (150.000), „Notariusz” (130.000) oraz „Komornik” (170.000).
Natomiast liczba wyszukiwań różnych pojęć z zakresu usług prawnych liczona jest w milionach miesięcznie. To kogo znajdą na pierwszych stronach Google to nigdy nie jest przypadek, lecz dobrze zaplanowana strategia marketingowa Kancelarii.
Jako pierwsze w Google pokazują się oferty opłacone przez firmy lub kancelarie za pomocą systemu Google Adwords, opłaty są naliczane od liczby kliknięć i ogłoszenie jest oznaczone jako reklama.
To nie jedyna metoda, Twoja strona internetowa kancelarii lub twój blog prawniczy mogą znaleźć się na samej górze listy wyszukiwanych wyników bez korzystania z reklamy. Jeśli Twoja strona Kancelarii będzie zbudowana na odpowiednich słowach kluczowych (Keywords) oraz bardzo interesujących i regularnie uzupełnianych treściach, wtedy osoba poszukująca prawnika do określonego problemu prawnego znajdzie właśnie Ciebie. Przykładowo taka osoba wpisze w Google: „Adwokat prawo rodzinne Warszawa”.
Dlaczego strona, nawet bez płatnego ogłoszenia w Google może być znaleziona?
Google określa twoją pozycję w Internecie za pomocą nazwy strony, nazwy domeny, tytułu i liczby podstron oraz przede wszystkim twoich treści. Ta analiza nazywa się „Crawling” i z jej pomocą Google odnajduje elementy twojej strony internetowej lub bloga prawniczego, tylko jeśli wpasowują się w pełni w oczekiwania poszukującego pomocy prawnej. To czy twoja strona zostanie przez filtry Google uznana za wartościową zależy od wielu czynników, lecz przede wszystkim od słów kluczowych i tekstów na twojej stronie w powiązaniu z tym jak bardzo trafnie będą odpowiadać słowom wpisywanym przez użytkownika wyszukiwarki Google.
Słowa kluczowe: Najważniejszy czynnik dla Optymalizacji wyszukiwarki Google
Teksty na stronie mają ostatecznie ogromne znaczenie dla optymalizacji wyszukiwarki ( Search Engine Optimization = SEO ). Tylko kiedy teksty na stronie kancelarii są dopasowane, wtedy twoja strona kancelarii ma szansę, że użytkownik wyszukiwarki wpisując pytania w Google trafi w pierwszej kolejności do Ciebie, gdyż Google umieści taką kancelarię wśród pierwszych sugerowanych wyników, bez korzystania z narzędzi płatnej reklamy.
To oznacza, że musisz zbudować tekst w łatwy i zrozumiały sposób, uwzględnić wielokrotne powtórzenie znaczących pojęć i dopiero to sprawia, że Google Cię znajdzie a użytkownik wyszukiwarki Google chętnie przeczyta twoje treści i stanie się twoim klientem.
Zanim przystąpisz do pisania, kilka rad:
- porzuć wstyd, że stosunkowo krótki tekst, to niewartościowy tekst,
- znajdź coś mało popularnego, skorzystaj z narzędzi Google Adwords – planowanie słów kluczowych i w darmowy sposób ustal jakie treści są poszukiwane w wyszukiwarce Google,
- zacznij pisać nie szukając co już zostało na ten temat napisane, inspiracje sprawią, że nic z tego twórczego nie wyjdzie,
- pisz w sposób luźny, aby pokazać, że też potrafisz rozmawiać z ludźmi ich językiem,
- tytuł musi być zawarty przynajmniej kilka razy w treści twojego tekstu,
- powtarzaj wielokrotnie w tekście znaczące pojęcia,
- tytuł musi korespondować z treścią,
- zwróć uwagę czy tekst został zapisany jako tytuł w adresie URL strony, gdyż możesz to modyfikować, a często posty publikują się automatycznie w formie cyfrowo liczbowej,
- nie zapomnij o kilku tagach, najlepiej uchwyć 3 najtrafniejsze kombinacje słowne.
Jak często powinny być używane słowa kluczowe?
Google jest co raz to sprytniejszy i rozpoznaje kiedy chcesz go oszukać. Strony zbudowane tylko i wyłącznie na wprowadzonych wszędzie słowach kluczowych i liczące na wysoką pozycje w Google się przeliczyły na swoich praktykach. Takie działania osób prowadzących strony internetowe dla kancelarii na zamówienie w oparciu o sztuczne wypromowanie strony w Google w bardzo szybkim czasie prowadzą do negatywnych konsekwencji. Twoja strona może utracić w pełni znaczącą pozycję i być w ogóle niewidoczna w wyszukiwarce Google.
Dlatego buduj stronę lub bloga w sposób, który w branży marketingowej nazywamy organicznym, czyli wszystko zgodnie z prawami Google i z dużą cierpliwością. Tylko wtedy twój wysiłek zostanie doceniony, gdyż Google ceni sobie treści Premium i osiągniesz dobrą pozycję w wyszukiwarce.
Ruben G. H. Steinfeld
CEO Poland & Germany