Obsługa marketingowa

Z nami Twoja Kancelaria stanie się nowoczesna i widoczna w Internecie

1. Klienci Cię szukają, ale czy Ty o tym wiesz?

Czy wiesz, że ponad 60 % twoich potencjalnych klientów szuka pomocy w rozwiązaniu problemów prawnych w Internecie. Czasy w których klienci sięgali do książek telefonicznych lub korzystali z poleconego im prawnika straciły na znaczeniu. Teraz twoi przyszli klienci przyjdą do twojej kancelarii tylko jeśli znajdą wiarygodne informacje o twojej fachowej wiedzy, które wzbudzą ich zaufanie. To najlepszy moment, żeby zrozumieć prawa jakimi jakimi rządzi się Google i E-Marketing dla Prawników.

2. Dane Google nie kłamią, zacznij z tego korzystać

Miesięcznie ponad 170.000 użytkowników wyszukiwarki Google wpisuje w wyszukiwarkę pojęcie „Adwokat” lub kombinacji z nim związanych, podoba sytuacja dotyczy liczby 150.000 wyszukiwań  pojęcia „Radca prawny”. Podobnym zainteresowaniem cieszą się pojęcia Notariusz – 130.000 wyszukiwań oraz Komornik – 170.000 wyszukiwań.

Natomiast liczba wyszukiwań różnych pojęć z zakresu usług prawnych liczona jest w milionach miesięcznie. Każda z tych osób początkowo na własną rękę szuka artykułów i porad aby zrozumieć problem i zapoznać się z konsekwencjami. Oczywiście na drodze w poszukiwaniu rozwiązania użytkownik Google znajduje fora, artykuły, publikacje oraz strony internetowe kancelarii, które pomagają mu podjąć decyzję do jakiego prawnika zadzwonić i poprosić o pomoc. Dane Google to narzędzie, którym prawnicy nie poświęcają zbyt wiele uwagi, tylko nieliczni nowocześni prawnicy umieją zrobić z nich ogromny użytek, aby odnieść sukces. Z naszą pomocą zobaczysz, że to banalnie proste.

3. To co klient znajdzie w Google to nigdy nie jest przypadek

To, że przyszli klienci znajdą akurat Ciebie w Google nie może być przypadkiem i piękna strona za kilka tysięcy w niczym Ci nie pomoże.

Stań się prawnikiem otwartym na nowe technologie i wykorzystaj całą gamą możliwości, aby zbudować swoją renomę w Internecie i zaprezentować fachową wiedzę.

4. Mit – Internet to zło dla prawnika

W branMarketing dla Prawnikówży prawniczej powstało wiele mitów na temat podejmowania przez prawników aktywnej działalności w internecie, gdyż wielu z nich jest w błędnym przekonaniu, że te działania naruszą zasady etyki zawodowej o zakazie reklamy  – nic bardziej błędnego! E-Marketing prawniczy to wiele form, które nie naruszają etyki zawodowej.

Narzędzie dzięki którym zyskujesz klientów bazują nie na wielkich banerach reklamowych, lecz na twojej fachowej wiedzy i naszych e-marketingowych umiejętnościach przedstawienia jej w odpowiednich miejscach i w skuteczny sposób. Musisz zrozumieć jedno:

Internet = Byt współczesnego prawnika

5. Mit – Bądź świetnym prawnikiem a wyrobisz renomę i klienci sami przyjdą

Oczywiście na to mogliśmy liczyć w czasach kiedy w każdym mieście było zaledwie kilka kancelarii prawnych. W Internecie zasada jest jedna, możesz być najlepszym ekspertem, ale jeśli Google o tobie nie wie – to nie istniejesz.

Wszystkie narzędzia z jakich możesz skorzystać w Internecie oparte są o odpowiednie treści stworzone, aby ułatwić przyszłym klientom znalezienie akurat Ciebie, czyli osoby, która zajmuje się tym właśnie czego inni potrzebują. Renomę budujesz wśród ludzi, a oni żyją Internetem.

6. Mit – Strona to nic ważnego, to dane kontaktowe i obszary praktyki

Zgodnie z tą zasadą robionych jest 99% stron kancelarii, jeśli też masz takie podejście to lepiej nie rób żadnej strony, bo jej skuteczność jest wynosi zero, maksymalnie możesz ją umieścić na swojej wizytówce. Bez odpowiedniej strategii i e-marketingu twoja strona kancelarii tkwi w otchłani internetu.

Co o stronach prawników mówią odwiedzający, 9 na 10 osób uważa, że nic tam nie i na tej podstawie nie są w stanie zdecydować się na wybór prawnika, który może im pomóc.

7. HOMO INTERNETICUS – TO TWÓJ PRZYSZŁY KLIENT, WIĘC DOWIEDZ SIĘ

Przede wszystkim nowoczesne technologie sprawiły, że użytkownicy internetu stali się bardzo wymagający, chcą ciekawych treści, natomiast tylko w krótkich tekstach, dużo fotografii, a najchętniej to zobaczyli by film, który odpowie na ich pytanie. Twój przyszły klient jest bardzo niecierpliwy chce wszystko znaleźć w łatwy i przejrzysty sposób dokonując maksymalnie 3 kliknięć. Jeśli się zgubi na twojej stronie, albo będzie się wolno ładować to nie ma dla Ciebie wyrozumiałości i już go nigdy nie zobaczysz. Jesteś więc skazany na wdrażanie nowych technologii do swojej kancelarii.

8. Google kontra kiepskie strony kancelarii

Większość stron kancelarii prawnych niestety nie spełnia kryteriów atrakcyjności ani nowoczesności zgodnych z nową polityką Google.

Współczesny Internet zmierza w kierunku oferowania użytkownikom treści Premium, to znaczy strony na których użytkownik znajdzie wartościowe informacje oraz strony dostosowane do odczytu na smartfonach i tablach, gdyż 70% stron otwieranych jest aktualnie w ten sposób. W najbliższych miesiącach strony niezapełniające tych wymagań przestaną być wyświetlane w Google na tych nośnikach.

Czy twoja strona podąża z duchem czasu? Dane są przerażające, gdyż 90 % stron prawników nie spełnia tych kryteriów. Wynika to z niedocenienia w dalszym ciągu przez polskich prawników tak ważnego narzędzia narzędzia e-marketingowego jakim jest działalność kancelarii w Internecie.

9. Na przykładzie Niemiec zobaczmy co nas czeka

W Niemczech usługi prawnicze świadczy 160.000 adwokatów dla przykładu w Polsce łączna liczba adwokatów i radców prawnych sięga jedynie 40.000. Biorąc pod uwagę liczbę ludności, niemieckie kancelarie mają do czynienia z dwukrotnie większą konkurencją swoich usług na rynku niż polskie kancelarie, a jednocześnie świetnie sobie radzą.

Niemieccy prawnicy już od lat korzystają z pomocy specjalistów w obszarze e-marketingu prawniczego, dzięki czemu poszerzają swoją działalność w Internecie poprzez aktywność na stronach eksperckich, w wyszukiwarkach prawników, budują nowoczesne strony zawierające wyszukiwane przez potencjalnych klientów treści, poprzez publikacje, wpisy oraz udzielane online [porady prawne.

10. Branża prawniczy drży na myśl o konkurencji zamiast powalczyć o rynek

Skąd w takim razie ten ciągły strach wyczuwalny w branży prawniczej związany z wzrostem liczby prawników.

W branży prawniczej nieustannie wyczuwalny jest strach przed utrata klientów związaną z co raz to większą liczbą nowych prawników na rynku, a mimo to kancelarie nie wychodzą poza obszar swojego biura aby zaradzić wzrostowi konkurencji.

Zacznij z nami budować wizerunek w Internecie, to nic łatwiejszego

Uzyskanie sukcesu w Internecie to cały mechanizm składający się z powiązanych ze sobą narzędzi, który w połączeniu ze sobą zmaksymalizują twoja widoczność w Internecie w sposób wiarygodny, profesjonalny  i korespondujący z etyką zawodową.

Skontaktuj się z nami i poznaj naszą indywidualna ofertę

Ruben G. H. Steinfeld
CEO Germany & Poland