E-marketing – najczęstsze błędy Prawników
E-marketing – najczęstsze błędy Prawników
Jeśli śledzicisz nasz fanpage na Facebooku, pewnie zauważyłeś, że przez ostatnie tygodnie publikowaliśmy serię postów dotyczących głównych błędów, jakie popełniają prawnicy podczas promocji kancelarii w internecie. Dzisiaj składamy wszystkie elementy układanki i omawiamy problemy, na które powinieneś zwrócić uwagę.
Kluczowym elementem skutecznego planu marketingowego jest ustalenie, co wyróżnia Cię na rynku i do jakiego klienta chcesz trafić.Czego nie da się znaleźć w żadnej innej ofercie? Dlaczego to Twoje usługi są godne polecenia?
Wydaje się, że zawężenie obszaru praktyki ogranicza szanse na rozwój kancelarii. W rzeczywistości jednak pozwala precyzyjnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Zmniejszenie obszaru specjalizacji pomaga wyróżnić się na zatłoczonym rynku usług prawnych, a także wzmacnia całą strategię marketingową
. Wybranie niszy umożliwi Ci skuteczne przyciągnięcie konkretnego typu odbiorcy. Innymi słowy Twoja strategia marketingowa stanie się bardziej ukierunkowana
. Jeśli nie wiesz dokładnie, kim są Twoi idealni klienci, Twój plan marketingowy nie będzie działał. Posiadanie reputacji w danej dziedzinie może otworzyć drzwi do pracy w pokrewnych dziedzinach lub stworzyć lepsze możliwości marketingowe
.
Więcej o korzyściach z posiadania wąskiej specjalizacji przeczytasz w tym wpisie.
Prawnicy, którzy zaniedbują profile społecznościowe, tracą możliwości wspierania wizerunku swojej marki, budowania reputacji, przyciągania nowych klientów i zwiększania ruchu na swojej stronie internetowej. Samo utworzenie konta nie wystarczy. Musisz stale aktualizować swój profil i angażować się w relacje z użytkownikami. Pamiętaj także, że social media polegają na dwukierunkowej komunikacji . Służą nie tylko do informowania, ale przede wszystkim do nawiązywania kontaktów
.
Jeśli chodzi o prawniczy marketing, wiele kancelarii działa na oślep . Jedni wciąż stosują takie same metody i zastanawiają się, dlaczego nie widzą rezultatów mimo zaangażowania. Inni widzą wzrost liczby klientów, ale nie wiedzą, co za tym stoi
.
Możesz być o wiele bardziej efektywny w swoich działaniach marketingowych, jeśli będziesz na bieżąco oceniać swoją taktykę, określając, co działa. Aby naprawdę poprawić swoją strategię marketingową, mierz wyniki i analizuj je . W przeciwnym razie nigdy nie zrozumiesz, jakie działania warto kontynuować i rozwijać, a na co niepotrzebnie tracisz swój czas.
Choć to kusząca perspektywa, nie możesz zrobić wszystkiego naraz. Najlepszą taktyką, jaką możesz zastosować, wdrażając strategię marketingową, jest skupienie się na kliku kluczowych czynnościach
. Gdy już nauczysz się, jak je konsekwentnie realizować i znajdziesz sposób na ich zautomatyzowanie, możesz zainteresować się kolejnymi działaniami.
Z czasem zauważysz, że wiele taktyk marketingowych zaczyna się ze sobą łączyć🖇️. Na przykład budowanie osobistej marki i angażowanie w media społecznościowe, blogowanie i publikowanie na LinkedIn. Nie ma powodu, byś przytłaczał się, próbując zrobić wszystko na starcie.
Działając samodzielnie, możesz obawiać się, że pominiesz ważne aspekty marketingu, a przecież chcesz nawiązywać kontakty z klientami. Jednak gdy zabierasz się za wszystko od razu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że poświęcisz się działaniom, które się nie sprawdzają lub będziesz konsekwentnie popełniał drobne błędy, których nie zauważysz, a które będą sabotować Twój rozwój.