Blog prawniczy czyli 5 porad jak zarabiać więcej dzieląc się swoją wiedzą
Jeśli jeszcze nie posiadasz własnego bloga prawniczego dla Kancelarii, czas by to zmienić!
Blog dla Kancelarii: tak czy nie, i dlaczego?
Ostatnio wszyscy mówią o blogach dla Kancelarii. Chcesz wiedzieć jakie konkretne korzyści płyną z prowadzenia bloga dla Twojej Kancelarii? O czym w ogóle miałbyś pisać na swoim blogu prawniczym?
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi na te pytania, czytaj dalej, a dostaniesz od nas 5 porad po których możesz od razu zacząć pisać bloga.
Co przyniesie Ci i Twojej Kancelarii prowadzenie bloga prawniczego?
Na to pytanie jest bardzo prosta odpowiedź. Twój blog przyniesie Ci, jeśli oczywiście poprowadzisz go dobrze, więcej uwagi w Internecie i otworzy Ci drogę do nowych klientów, którzy w Internecie poszukują pomocy prawnej. Jak to działa? Wszystko co publikujesz na swoim blogu może zostać przeczytane przez osoby poszukujące rozwiązania dla swojego problemu prawnego w Internecie.
Oczywistością jest, że większości problemów nie da się rozwiązać w 100% poprzez przeczytanie jedynie artykułu na Twoim blogu, gdyż większość tematów jest zbyt kompleksowa. Dlatego też, Ty jako prawnik, musisz poprzez swojego bloga zrobić na przyszłym kliencie dobre wrażenie, aby poczuł, że jesteś prawdziwym fachowcem w tej dziedzinie i w sposób niezawodny, profesjonalny i szybki pomożesz mu rozwiązać jego problem prawny.
Nie bój się, że udzielasz komuś porady za darmo
Myślisz, że klient nie będzie już zainteresowany dalszą pomocą z Twojej strony. To strach, który towarzyszy większości prawników, ale bycie ekspertem to nie tylko wiedza, ale umiejętność jej zaprezentowania. Jeśli nikt nie pozna się na Twojej wiedzy, nigdy nie będziesz prawdziwym ekspertem w określonej dziedzinie.
Jeśli czytelnik Twojego bloga prawniczego, znajdzie na nim wiele teoretycznych informacji, jego poziom strachu przed prawem zostanie zminimalizowany, ale w dalszym ciągu będzie potrzebował pomocy by skorzystać z tej wiedzy w praktyce. To tak samo jak z filmikiem na Youtube o ważeniu piwa, to bardzo fascynujące dowiedzieć się krok po kroku jak to zrobić – ale na teorii się kończy, bo dalej nic nie wiesz i do założenia własnego browaru potrzebujesz doświadczonego piwowara.
Bloggowanie: O czym prawnik może pisać na blogu?
Pisz o tematach na których się znasz i którymi się zajmuje Twoja Kancelaria. Podkreślaj na swoim blogu jakie są Twoje obszary działalności. Bazuj na najnowszych trendach w prasie, radiu, obserwuj statystki wyszukiwarki Google pod kątem popularnych słów poszukiwanych przez użytkowników, które pasują do profilu Twojej Kancelarii. Jeśli masz jakiś ciekawy przypadek w Twojej Kancelarii w sposób anonimowy opisz zaistniały stan faktyczny i przebieg sprawy. Pisz tak, aby czytelnik miał poczucie, że z Twojego artykułu zyskał wiele korzyści.
Pięć porad jak pisać bloga
1: Jak pisać bloga prawniczego?
Google preferuje dłuższe, ale nie za długie wpisy, gdyż są one przez algorytmy odczytywane jako bardziej wartościowe. Eksperci z Orbit Media Studios określają optymalną długość postu na bloga do 1500 słów.
Linijki tekstu zgodnie z badaniami wykorzystywania mięśni oka i energii jaką człowiek poświęca na czytanie powinna maksymalnie zawierać 12 słów.
Próbuj co 4-6 linijki oddzielać tekst: Zgodnie z zasadą Jasona Frieda – ludzie czytają krótkie teksty, długie skanują, bardzo długie pomijają.
2: Stwórz plan redagowania tekstów
Aby podzielić swoją pracę, zastanów się w jakich odstępach czasowych chcesz prowadzić swojego bloga. Zasadą jest publikowanie nie rzadziej niż co drugi miesiąc. Najlepiej jeśli na początku znajdziesz więcej czasu i rozbudujesz swojego bloga o wiele ciekawych treści.
3: Podziel się pracą nad blogiem ze swoimi kolegami z pracy
Praca w zespole nad budowaniem bloga działa podwójnie motywująco i sprawia więcej przyjemności. Zaangażuj swoich partnerów w Kancelarii do zbudowania eksperckiego bloga prawniczego i podzielcie się tematami.
4: Żadnego języka prawniczego
Zanim coś napiszesz wyobraź sobie osobę z twojego otoczenia, której znajomość prawa jest znikoma i zacznij mówić o prawie jej językiem. Przełamuj sztuczny dystans klient – prawnik.
5: Skorzystaj z pomocy kogoś kto ma już bloga
Wszystkie początki są bardzo trudne, natomiast z odpowiednią pomocą osoby doświadczonej w prowadzeniu bloga możesz bardzo szybko zyskać nowych klientów i wykorzystać w ten sposób Internet do promocji siebie i swojej Kancelarii. W bloggowaniu najtrudniejsze są początki, jednak poznasz wszystkie techniki możesz w pełni samodzielnie być redaktorem oraz prowadzić marketing swojego bloga w Internecie.